همه ی خطاهای اصلی در سیستم های دانش آموزی و سناد
کد خطا "25"
این خطا نمایانگر پایان اعتبار نگارش است و سیستم نیاز به دریافت نگارش جدید دارد. برای رفع خطا از هلپر گزینه "بروز رسانی سیستم" را انتخاب و اقدام به دریافت آخرین نسخه سیستم مدرسه الکترونیک از طریق اینترنت نمایید.
کد خطا "28"
این خطا نمایانگر حذف پایگاه اطلاعاتی سیستم است. برای رفع این خطا
1- از هلپر گزینه "پایگاه اطلاعاتی" منوی تنظیم اولیه را انتخاب و مسیر تنظیم روی این ماشین و سپس تنظیم روی پایگاه موجود را انتخاب و مراحل را با انتخاب راه گزین ادامه به پایان برسانید. ( از انتخاب گزینه حذف پایگاه خودداری کنید. ) اگر خطای مذکور رفع نشد به مرحله 2 بروید.
2- از مسیر
start --- All Arograms --- Microsoft SQL Server
Configuration Tools --- SQL Server Configuration Manager
نسبت بهstartمجدد آن اقدام کنید. اگر مشکل حل نشد به مرحله 3 بروید.
3- با یکی از نرم افزارهای حذف برنامه ها مانند Advanced_Uninstaller ، نرم افزارSQLرا حذف و دوباره نصب نموده و در بخش "پایگاه اطلاعاتی" عملیات تنظیم پایگاه را انجام دهید.
کد خطا "29"
مدرسه در لیست مدارس بگفا وجود ندارد. در این صورت با مسئولین واحدسنجش تماس بگیرید.
یادآوری "زمان قانونی ارسال به سیستم متمرکز به پایان رسیده"
این یادآوری اجازه ورود به برنامه را به کاربر نمی دهد. برای دریافت اجازه ورود به سیستم باید برنامه App را اجرا و در صفحه اولیه پس از ورود رمز یکبار گزینه "ارسال اطلاعات به منطقه" و بار دیگر گزینه "دریافت تاییدیه ارسال اطلاعات" را اجرا کنید. با دریافت تاریخ روز ارسال ، اجازه ورود به سیستم صادر می شود.
یادآوری "از هلپر نسخه پشتیبان تهیه کنید"
این یادآوری اجازه ورود به برنامه را به کاربر نمی دهد. برای دریافت اجازه ورود ، ازهلپر گزینه "ذخیره و بازیابی" را اجرا و از راه گزین "ذخیره سازی پایگاه داده های سیستم مدرسه الکترونیک" نسخه پشتیبان تهیه نمایید.
رفع خطای The File Exist
برنامه Helper در تمام برنامه های دانش آموزی در زمان اجرا یک فایل متنی با نام Schools.txدر temp ایجاد می کند تا به کمک آن نام مدارس شناسایی شود. این فایل پس از خروج از Helper به صورت خودکار پاک می شود. ولی گاهی به دلایل مختلف کاربر در حالت عادی از برنامه Helper خارج نمی شود این عمل باعث باقی مانده فایل در Temp می شود برای رفع این مشکل می بایست فایل مورد نظر از شاخه Temp با یکی از روشهای زیر پاک شود
روش اول : در قسمت start وارد گزینه run شوید و عبارت%temp% را تایپ کنید سپس بر روی ok کلیک کنید مستقیم وارد پوشه tempp می شوید کلیه فایل های آن را حذف کنید
روش دوم: استفاده از فایلTemp-empT
خطاهای مربوط به سناد:
کد خطای 1002
(متن پیام خطا:برای این مدرسه کلاسی تعریف نشده ) >>> نگارش جدید را دریافت کنید و اگر نگارش جدید موجود نبود منتظر نگارش جدید باشید .
کد خطای 1005
عدم دسترسی به سناد است یا مربوط به کلاس بندی در سناد است. به سامانه سناد مراجعه و کلاس بندی ها را بررسی و اشکالات آن را رفع کنید.
خطای 1006
این خطا مربوط به بروز رسانی سناد می باشد . پس از اتمام عملیات بروز رسانی ، این مشکل رفع خواهد شد .
خطای 1018
محل تولد و محل زندگی اتباع و شماره مدارک قانونی آنها ثبت شود
خطای 1025 :سریال شناسنامه ثبت گردد
کد خطای "1050"
این خطا به دلیل اشکال در ثبت رمز میباشد. برای رفع این خطا از copy و past برای ثبت رمز استفاده کنید.
اگر هنگام دریافت اطلاعات از سناد به سیستم دانش آموزی با وجود اینکه رمز سناد شما درست می باشد ولی خطای 1050 با عنوان (رمز عبورمدرسه در پایگاه سناد معتبر نیست) را مشاهده می کنید برای رفع این خطا یک بار بروز آوری پایگاه را اجرا کنید بعد دوباره اقدام به دریافت اطلاعت نمایید( سعی کنید رمز سناد را به دقت تایپ کنید)
کد خطا "1057"
"در سرویس گرفتن مشخصات سازمانی یک مدرسه مشکل وجود دارد" .
این مشکل وقتی رخ می دهد که دانا نتواند به سرور سناد متصل شود و معمولا موقتی است .در صورتی که این مشکل پیش آمد ، چند بار دیگر تلاش کرده و یا در زمانی این کار را انجام دهید که ترافیک سناد کم باشد .
کد خطای "1060"
این خطا مربوط به کلاسهای چند پایه است که در نگارشهای ارسالی رفع خواهد شد.
خطای 1070: اطلاعات دانش آموزی خاص دارای ایراد است یا مشخصات پدر و مادر ناقص است و یا کلاس بندی نشده است
کد خطا 1 -
شرح خطا : در فایل مشخصات دانش آموزان دانش آموزانی با بیش از یک کد وجود دارد
راه حل : دانش آموز با کد غلط را حذف نمایید. ذکر این نکته ضروری است که ابتدا سوابق دانش آموز با هر 2 کد را بررسی نمایید.ممکن است برخی از سوابق در همان کد غلط ثبت شده باشد که در کد صحیح وجود ندارد . در این صورت سوابق رادر کد صحیح نیز ثبت نمایید
کد خطا 3 -
شرح خطا : وجود سال تحصیلی نامعتبر در آرایه موجود در فایل مشخصات.
راه حل : سوابق دانش آموز را بررسی نمایید و سال غلط را اصلاح نمایید.
کد خطا 11 -
شرح خطا : پایه دانش آموزدر فایل مشخصات دانش آموزان غلط است.
راه حل : بررسی نمایید که دانش آموز به طور درست ثبت نام و تعیین پایه و رشته شده باشد و سوابق نیز به درستی وارد شده باشد.
کد خطا 12 -
شرح خطا : برای دانش آموز هیچ سابقه ای ارسال نشده است.
راه حل : برای این گونه دانش آموزان باید در همان سالی که ترک تحصیل نموده اند ثبت نام صورت گیرد.چون این کار منوط به باز نمودن سال و دوره است فعلا این کار از طرق عادی میسر نیست و درنگارش های بعدی باید اصلاح شود.
کد خطا 13 -
شرح خطا : در مورد سال جاری برای مدرسه هیچ سابقه ای ارسال نشده است.
راه حل : در این گونه موارد که معمولا کم رخ می دهد با به روز آوری پایگاه و تغییر سال و دوره مشکل رفع می شود.
کد خطا 14 -
شرح خطا : برای این دانش آموز در سال جاری سابقه ای وجود ندارد.
راه حل : دانش آموز را در قسمت ثبت نام و تعیین پایه و رشته انتخاب نموده و پایه و رشته وی را مشخص نمایید.
کد خطا 26 -
شرح خطا : وضعیت تحصیلی در پایان سال نامشخص است.
راه حل : سوابق دانش آموز را بررسی نمایید و سال و دوره هایی که ناتمام و یا تجدید و یا کمبود و مازاد است را بررسی نمایید و سوابق را اصلاح نمایید.
کد خطا 29 -
شرح خطا : پایه دوم و یا سوم و رشته عمومی در فایل اصلی سوابق.
راه حل : سوابق دانش آموز را بررسی نموده و در سال و دوره ای که رشته اشتباه است آن را اصلاح نمایید.
کد خطا 31 -
شرح خطا : رشته در فایل اصلی سوابق خالی است.
راه حل : سال و دوره اعلام شده را بررسی نموده و رشته صحیح را وارد نمایید
کد خطا 32 -
شرح خطا : رشته غیر عمومی است در حالی که دانش آموز پایه اول قبولی را ندارد.
راه حل : سابقه دانش آموز را مشاهده نمایید وبررسی کنید که چرا پایه اول قبولی را ندارد.در صورت تجدیدی و ناتمام بودن اصلاحات لازم را انجام داده و در نهایت مطمئن شوید دانش آموز در پایه اول قبولی را کسب نماید
کد خطا 40 -
شرح خطا : رشته غلط است.
راه حل : سابقه دانش آموز در سال و دوره اعلام شده را بررسی نموده و رشته صحیح را که احتمالا خالی است را وارد نمایید .
کد خطا 41 -
شرح خطا : در سال و دوره ذکر شده برای این دانش آموز انتخاب واحد وجود ندارد.
راه حل : دانش آموز مورد نظر را انتخاب واحد نمایید .
کد خطا 44 -
شرح خطا : پایه غلط است.
راه حل : سابقه دانش آموز در سال و دوره اعلام شده را بررسی نموده و پایه را اصلاح نمایید .
باسلام خدمت شما استاد بزرگوار
ببخشید برای یکی از همکاران نام کاربری و رمز که میزنیم در سناد ،پیام میاد که شماره تلفن شما ثبت نشده است .وقتی شماره موبایل و کد امنیتی میدیم بعد ثبت و اعتبار سنجی میزنیم زمان سنج ثانیه میاد ولی هیچ کدی ارسال نمیشه ...ارسال مجدد میزنیم میاد که ارسال اطلاعات بدرستی ارسال نشده ( در صورتی که نوبت اول هم با همین اطلاعات مشکلی نبوده و ثبت شده)..ممنون میشم راهنمایی بفرمایید