احمد یوسفی

سیستم دانش آموزی توصیفی،راهنمایی و دانا|حسابداری مدارس|مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت ها | آموزش نرم افزارهای مفید | همیار مدیران و معاونان اجرایی مدارزس
احمد یوسفی

کانال تلگرام: yousefi6666@
آی دی تلگرام : ahmadyousefi@
آخرین نگارش ابتدایی 14.9--- (1400/06/23)
آخرین نگارش راهنمایی 12---(1400/06/28)
آخرین نگارش دانا 28.1 --- (1400/06/02)

پیوندها
آخرین نظرات

۳۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

نگارش11.3 برنامه راهنمایی(دوره اول متوسطه)980228

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۱:۱۴ ب.ظ

توجه: قبل از دریافت نگارش جدید  از اطلاعات خود ذخیره  بگیرید.

نکته :  بعد از دریافت نگارش حتما بخش بروزآوری فایل مدارس(گزینه اول)و بروزآوری پایگاه  و اصلاح حروف واقع دربخش تسهیلات را اجرا نمایید.

روش اول دریافت نگارش آفلاین:

فایلِ نگارشِ آفلاین را در محل نصب برنامه راهنمایی

(بطور مثال مسیر:  D:\Program Files\Pajoohesh\Rahnamaee )کپی کرده  و سپس از حالت فشرده خارج نمایید. (برای خروج از حالت فشرده ، روی فایل کلیک راست کرده و گزینه یExtract Here   را انتخاب کنید و اخطار را Yes to all بزنید.)

روش دوم دریافت نگارش آفلاین :

ابتدا فایل نگارش را دانلود کرده , سپس وارد برنامهHelper   راهنمایی شده و در بخش بروزرسانی سیستم گزینه چهارم(دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک) را انتخاب و مسیر ذخیره سازی فایل نگارش دانلود شده را معرفی و تایید نمایید 



yousefi66.blog.ir احمد یوسفی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۱۴
احمد یوسفی

نحوه ارسال فایل سوالات هماهنگ نهم در خرداد ۹۸

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴ ق.ظ

فایل سوال  امتحانات  هماهنگ پایه نهم مانند سالها ی قبل نیم ساعت قبل از شروع امتحان از طریق اتوماسیون اداره به مدارس ارسال میگردد. 

رمز سوالات یک ربع قبل از  شروع امتحان توسط امتحانات استان از طریق  SMS  به گوشی همراه مدیر ارسال میگردد.

مقتضی است مدیران محترم پس از دریافت رمز در اسرع وقت نسبت به تکثیر سوالات به تعداد دانش آموزان اقدام نمایند . ( سوالات باید خوانا تکثیر شود )

*) راهنمای تصحیح سوالات همانند سالهای قبل یک روز بعد از امتحان در سایت کیلیک مدرسه(همین سایت) قابل دانلود می باشد . 



منبع: kilikmadrase.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۴
احمد یوسفی

برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه ۱۳۹۸

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۳ ق.ظ
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۳
احمد یوسفی

شیوه نامه و وظایف عوامل اجرایی امتحانات ۹۸

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲ ق.ظ

شیوه نامه و وظایف عوامل اجرایی امتحانات

(نهایی و غیرنهایی)
به انضمام
شرایط احراز مسؤولیت عوامل اجرایی



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۲
احمد یوسفی

نکاتی در مورد نحوه برگزاری امتحانات

يكشنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰ ق.ظ

احتراما مقتضی است مدیران محترم مدارس موارد ذکر شده در ذیل را مطالعه ونسبت به بکارگیری آنها اقدام نمایند .

1) امتحانات داخلی مدارس همانند امتحانات نهایی با جدیت تمام باید برگزار گردد. ( شیوه نامه و شرح وظایف عوامل اجرایی امتحانات و نمون برگها و نمونه صورتجلسات جهت استفاده در "اینجا" موجود میباشد .

2) سوالات امتحانی توسط دبیر مربوطه یک هفته قبل از امتحانات باید طراحی و به تعداد دانش آموزان تکثیر شده و داخل پاکت امتحانی گذاشته شود و پس از مهر و موم تحویل مدیر مدرسه شود تا در جا ی مناسب و امن نگهداری گردد.

3 ) پاکت سوالات امتحانی 10 دقیقه مانده به زمان امتحان و بعداز نشستن تمام دانش آموزان در حضور دانش آموزان مفتوح گردد.

4 ) پاکت سوال امتحانی باید طوری باز شود که محل مهر و پلمپ و منگنه شده پاکت دست نخورده باشد ، تا در هنگام بازدید ، بازدید کننده از صحت و سلامت سوال قبل از امتحان اطمینان داشته باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۰۰
احمد یوسفی

این نگارش مثل نگارش 23.8 با محوریت دو نمره ای شدن دروس تربیت بدنی 1 و تربیت بدنی 2 برای پایههای  دهم و یازدهم  می باشد یکی نیست بگوید برنامه ریز محترم دیروز همین را در نگارش دیروزی اعمال می کردی  و نمرات مستمر این درس حذف و فقط مثل درس انظباط نمره پایانی خواهد داشت در ضمن کدهای این دروس نیز تغییر پیدا کرده است تربیت بدنی 1 از کد 10091 به کد جدید 10092 و کد درس تربیت بدنی 2 از کد 11091به کد جدید 11092 تغییر پیدا کرده است. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۴:۳۹
احمد یوسفی

نگارش7-23متوسطه دوم (دبیرستان) 980217

سه شنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۹:۱۸ ب.ظ

بهترین راه برای دریافت نگارش به صورت مستقیم از هلپر مدرسه می باشد و اگر با هلپرنمی توانید نگارش آنلاین دریافت کنید هلپر جدید نصب کنید.


توجه: قبل از دریافت نگارش جدید باهلپر از اطلاعات خود ذخیره بگیرید.

نکته :  بعد از نصب نگارش حتما بخش به روزآوری پایگاه  و اصلاح حروف و نام درس واقع در بخش "دریافت جداول و راهنمای سیستم" را اجرا نمایید.سپس از منوی سازماندهی و ثبت نام  از گزینه دریافت اطلاعات مربوط به جداول درس و رشته از سناد را اجرا کنید در صفحه نمایش داده شده گزینه بروزرسانی محتوای جداول از منابع داخلی سیستم دانا را یکبار اجرا نمایید

روش اول دریافت نگارش آفلاین:

فایلِ نگارشِ آفلاین را در محل نصب برنامه دانا

 (بطور مثال مسیر:  D:\Program Files\Pajoohesh\Dana )کپی کرده  و سپس از حالت فشرده خارج نمایید. (برای خروج از حالت فشرده ، روی فایل کلیک راست کرده و گزینه یExtract Here   را انتخاب کنید و اخطار را Yes to all بزنید.)

روش دوم دریافت نگارش آفلاین :

ابتدا فایل نگارش را دانلود کرده (نام فایل باید dana.zip باشد) سپس وارد برنامهHelper    ابتداییشده و در بخش بروزرسانی سیستم گزینه سوم (دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک) را انتخاب و مسیر ذخیره سازی فایل نگارش دانلود شده را معرفی و تایید نمایید 



yousefi66.blog.ir احمد یوسفی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۱:۱۸
احمد یوسفی

نگارش 13.2 توصیفی ابتدایی (980214)

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۵۲ ق.ظ
بهترین راه برای دریافت نگارش به صورت مستقیم از هلپر مدرسه می باشد و اگر با هلپرنمی توانید نگارش آنلاین دریافت کنید هلپر جدید نصب کنید.

توجه: قبل از دریافت نگارش جدید  از اطلاعات خود ذخیره (بک آپ) بگیرید.

نکته :  بعد از نصب نگارش حتما بخش بروزآوری فایل مدارس(گزینه اول) و بروزآوری پایگاه و اصلاح حروف و اصلاح درس قرآن واقع دربخش تسهیلات را اجرا نمایید.

روش اول دریافت نگارش آفلاین:

فایلِ نگارشِ آفلاین را در محل نصب برنامه توصیفی (بطور مثال مسیر:  D:\Program Files\Pajoohesh\Tosifi )کپی کرده  و سپس از حالت فشرده خارج نمایید. (برای خروج از حالت فشرده ، روی فایل کلیک راست کرده و گزینه یExtract Here   را انتخاب کنید و اخطار را Yes to all بزنید.)

روش دوم دریافت نگارش آفلاین :

ابتدا فایل نگارش را دانلود کرده , سپس وارد برنامهHelper    ابتداییشده و در بخش بروزرسانی سیستم گزینه سوم (دریافت و نصب فایل نگارش جدید سیستم مدرسه الکترونیک) را انتخاب و مسیر ذخیره سازی فایل نگارش دانلود شده را معرفی و تایید نمایید 



yousefi66.blog.ir احمد یوسفی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۷:۵۲
احمد یوسفی

روند ارسال اطلاعات به سامانه امتحانات نهایی

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ق.ظ

برای ارسال نمرات دروس نهایی به سامانه امتحانات نهایی توجه همکاران ارجمند را به نکات زیر معطوف می دارد:

مرحله اول: ابتدا در سیستم دانا کلیه نمرات مستمر دروس نهایی را به دقت ثبت نمایید. سپس بررسی نمایید که در ثبت نمرات اشتباهی صورت نگرفته باشد. 


مرحله دوم: به عملیان ضمن سال، نقل و انتقال اطلاعات رفته و بر روی گزینه نقل و انتقال اطلاعات به سیستم مکانیزه امتحانات نهایی تحت وب کلیک کنید، سال و دوره مورد نظر را انتخاب نمایید. اگر با پیغام خوشبختانه خطایی مشاهده نشد مواجه شدید، تأیید کرده و محل ذخیره سازی (پیش فرض صفحه کار {دسکتاپ} است) را مشخص نمایید.در پایان کار گزارشی از دانش آموزانی که به سامانه ارسال شده اند به شما نشان می دهد.


توجه:  قبل از ارسال اطلاعات به سامانه نهایی بهتر است این گزارش را بررسی نمایید تا در صورت وجود هر گونه اشتباه (ثبت نمره) نسبت به رفع آن اقدام نمایید. 

نام فایلی که برای ارسال به سامانه امتحانات نهایی ساخته می شود عبارت است از DanaToWebFinal  بعد کد منطقه (5425) + کد مدرسه (96018366) و کد دوره (9601) این یعنی دوره خرداد سال 96 

مزحله سوم: وارد سامانه برگزاری امتحانات نهایی به آدرس http://final2.medu.ir  شوید با پس از ثبت کد مدرسه و رمز وارد سامانه شوید. از گزینه اوّل مدرسه، ارسال اطلاعات مدرسه به منطقه را انتخاب کنید. در پنجره جدید گزینه choose file را کلیک کنید و فایل دریافت از دانا را انتخاب نمایید. سپس ذخیره را کلیک نمایید اگر فایل مشکل نداشته باشد اسامی و نمرات قابل مشاهده می باشند.


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۳۱
احمد یوسفی

در ابتدا بهتر است آیین نامه مربوطه را به دقت بخوانیم:

طبق ماده 23 آیین نامه : انتقال دانش آموز در طول سال تحصیلی از یک مدرسه به مدرسه دیگر با موافقت «اداره آموزش و پرورش مقصد» و حداکثر تا یکماه قبل از شروع امتحانات پایانی نوبت دوم بلامانع است. در این صورت مدارک، پرونده تحصیلی و نمرات مربوط به ارزشیابی طول سال تحصیلی، وی باید پس از مهر و امضا مدرسه مبدأ با تأیید اداره آموزش و پرورش، در موعد مقرر به «مدرسه مقصد» ارسال شود. انتقال دانش آموز در محدوده یک منطقه آموزشی با هماهنگی دو مدرسه مبدأ و مقصد و موافقت اداره آموزش و  پرورش، با رعایت مقررات و در مهلت تعیین شده، بلامانع است.


تبصره های ذیل آن شامل:


تبصره 1- پرونده تربیتی– تحصیلی دانش آموز به صورت محرمانه باید به «مدرسه مقصد» ارسال شود .

تبصره2- صحت ریز نمرات و سوابق تحصیلی دانش آموزان انتقالی از سوی اداره آموزش و پرورش مقصد، ظرف مدت یک هفته بعد از انتقال از اداره آموزش و پرورش مبدأ، استعلام و پاسخ استعلام نیز حداکثرتا یکماه بعد از آن ارسال شود.

تبصره3- انتقال دانش آموزان بین مدارس استعدادهای درخشان، در صورت دارا بودن نمره آزمون ورودی در سطح حداقل نمره مدرسه مقصد و وجود ظرفیت خالی در آن مدرسه در داخل استان با موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان و از یک استان به استان دیگر، با موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان مقصد، مجاز خواهد بود

تبصره4- انتقال بین مدارس استعدادهای درخشان یک هرستان، در سال نخست پذیرش، ممنوع است.


حال دانش آموزانی که بعد از نوبت اوّل از یک مدرسه به مدرسه دیگر منتقل می شوند می بایست موارد ذیل را در رابطه با آن ها در نظر گرفت:


سامانه سناد: ابتدا مدرسه مقصد می بایست در سامانه سناد از قسمت نقل و انتقال درخواست انتقال خود را ثبت نمایید و سپس نوبت مدرسه مبدأ است که درخواست تأیید نمایید. بعد از تأیید مدرسه مقصد دانش آموز را کلاس بندی نموده و در دانا دریافت می نمایید.


سیستم دانا: مدرسه مبدأ پس از تکمیل مراحل اعم از ثبت نمرات چاپ لیست ها و چاپ کارنامه تفکیکی و کل از قسمت نقل و انتقال سروری دانش آموز مربوطه را انتقال داده و گزارش انتقال را برای وی چاپ می نمایید. کلیه مدارک به مدرسه مقصد فرستاده می شود.

توجه: این کد انتقال برای دانش آموزان میان پایه  (یازده و داوزهم) لازم است.


اما در مدرسه مقصد

الف) پس از کلاس بندی در سناد وارد دانا شده و از قسمت عملیات اولیه، سازماندهی و ثبت نام، دریافت اطلاعات مشخصات دانش آموزان و ثبت نام از سناد را لمس نموده و عملیات را تکمیل نمایید.

ب) پس از دریافت مشخصات دانش آموز وارد قسمت ورود نمارات انفرادی شده و مطابق کارنامه ارسالی نمرات را دقیقاَ وارد نمایید.


نکات ویژه و قابل توجه:

1) مدرسه مبدأ: پس از انتقال دانش آموز برای این که اسم دانش آموز از لیست خارج شود باید وارد قسمت عملیات ضمن سال شده و از قسمت نقل و انتقال اطلاعات، اصلاح اتوماتیک را اجرا نماید.

2) مدرسه مقصد: نمرات دوره ای که باز است را باید به صورت دستی وارد نمایند.

3) برای دانش آموزان میان پایه علاوه بر درخواست از سناد حتما باید کد انتقال هم دریافت نمایند.


http://danasetup.mihanblog.com/


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۲۷
احمد یوسفی

قابل توجه مدیرآموزگاران محترم مدارس(طرح شهاب)

شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴ ق.ظ

فیلد ثبت اطلاعات طرح شهاب در سامانه همگام بخش آزمون های مشاوره ای فعال گردیده است مهلت ثبت اطلاعات در سامانه  پایان خرداد ماه (1398/03/31) می باشد

مدیرآموزگاران محترم مدارس که در یکی از پایه های چهارم  یا پنجم ابتدایی تدریس می نمایند توجه فرمایند به منظور ثبت اطلاعات دانش آموزان در طرح شهاب  لازم است  در قسمت مدیریت کاربران برای کد ملی خود- با نقش معلم کاربر جدید تعریف نمایند و در قسمت آزمون های مشاوره ای نسبت به افزودن دانش آموزان در کلاس و پایه ی مربوط به خودشان اقدام نمایند.

مدیریت کاربران> کاربران جدید> کدملی مدیرآموزگار> نقش معلم: از تاریخ970701 تا تاریخ980631

آزمون های مشاوره ای> صدور مجوز ارزیابی> مدیریت(صدور دسترسی)> انتخاب مدیرآموزگار در نقش معلم> افزودن دانش آموزان> دانش آموزان کلاس چهارم یا پنجم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۰۴
احمد یوسفی

مشاهده و ارسال پیــام در سایت مشارکت ها {نقش موسس}

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۱۶ ق.ظ


به نام خدا

سایت مشارکت هانقش موسسمنوی ارتباطات

مشاهده و ارسال پیــام در سایت مشارکت ها

1-     با نقش موسس وارد سایت www.mosharekatha.irشده

2-     از منوی ارتباطات گزینه پیام ها را انتخاب کنید

3-     در صفحه ی جدید با کلیک بر پیام جدید می توانید پیام خود را یادداشت کنید یا پیام های دریافتی و پیام های ارسالی را انتخاب کنید و یا پیام ها را ازقسمت نمایش پیام مشاهده نمایید و آن را پاسخ دهید یا پیام دریافتی را به دیگران ارسال نمایید.

4-     در گوشه سمت چپ، دکمه هایی تعبیه شده است که سومی از راست، دکمه ای که تصویر پاکت نامه بر رویش درج شده است؛ این دکمه برای ارسال و دریافت پیام میباشد .هنگامی که پیامی برای شما فرستاده میشود، این دکمه به رنگ سبزرنگ در می آید و تعداد پیام های دریافتیِ خوانده نشده ی شما بر روی آن درج میشود. که با کلیک بر آن، میتوانید به پیام/پیامهای خوانده نشده، دست یابید و آنها را بخوانید

 

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۱۶
احمد یوسفی

تغییر رمز عبور سایت مشارکت ها

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۹ ق.ظ

به نام خدا

سایت مشارکت هانقش کارشناس| موسس| مدیرمنوی تنظیمات

تغییر رمز عبور سایت مشارکت ها

1-     وارد سایت www.mosharekatha.irشده

2-     در گوشه سمت چپ، دکمه هایی تعبیه شده است که اولی از راست، دکمه تنظیمات است (دکمه ای که تصویر چرخ دنده بر روی آن وجود دارد) وقتی بر آن کلیک کنید، لیستی باز میشود که جهت تغییر رمز عبور، گزینه تغییر رمز عبور را انتخاب کنید و رمز جدید را ثبت کنید و حتما ذخیره سازی نمایید.


 

آموزش تصویری مطلب بالا

۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۰۹
احمد یوسفی

تعریف مدیر در سایت مشارکت ها توسط موسس

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۰۷ ق.ظ

به نام خدا

سایت مشارکت هانقش موسسمنوی مدارس و آموزشگاه ها

تعریف مدیر در سایت مشارکت ها

1-      با نقش موسس وارد سایت www.mosharekatha.irشده

2-      از منوی مدارس و آموزشگاه ها گزینه لیست مدارس و آموزشگاه ها را انتخاب کرده

3-      بروی ابلاغ مدیر کلیک کنید(مدیری که از طرف اداره ابلاغ دارد باید در اینجا تعریف شود)

4-      جهت تمدید قرارداد با مدیر قبلی گزینه تمدید قرارداد را انتخاب و تکمیل نمایید.

5-      جهت افزودن ابلاغ مدیر جدید ابتدا پایان قرارداد مدیر قبلی را باید  از قسمت پایان قرارداد وارد نمائید.

6-      در صفحه ی جدید +افزودن مدیر را بزنید و مدیر جدید را ثبت کنید.

7-      در صورت نیاز اگر قبلا مدیرثبت کرده اید با دکمه ویرایش اطلاعات مدیر را می توانید ویرایش کنید.

8-      از قسمت اطلاعات آخرین حقوق می توانید سایقه،دستمزد ،بیمه و ... را ثبت کنید.

آموزش تصویری مطلب بالا

۱۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۸:۰۷
احمد یوسفی

به نام خدا

سایت مشارکت هامتقاضیان تاسیس و راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی

*      ثبت نام متقاضیان تاسیس و راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی در سایت مشارکت ها

*      مشاهده ی روند پرونده ، ویرایش اطلاعات متقاضی و انصراف از درخواست در سایت مشارکت ها

 

*     ثبت نام متقاضیان تاسیس و راه اندازی مدارس و مراکز غیردولتی در سایت مشارکت ها

1-     متقاضی تاسیس و راه اندازی وارد سایت www.mosharekatha.irشده

2-     از منوی افقی گزینه استان ها را کلیک کرده و در صفحه جدید استان همدان را انتخاب نمایید.

3-     در سایت مشارکت های استان همدان از منوی افقی گزینه میز خدمات الکترونیکی  و سپس گزینه درخواست مجوز تاسیس مدرسه(پیش دبستانی،ابتدایی،متوسطه اول و دوم) یا درخواست مجوز تاسیس آموزشگاه (علمی آزاد و زبان) را انتخاب نمایید.

4-     همچنین می توانید  از منوی  میز خدمات الکترونیکی  و سپس گزینه مشاهده نیازها تعداد مدارس و مراکز مورد نیاز منطقه خود را مشاهده نمایید.

۱۴۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۳۳
احمد یوسفی