احمد یوسفی

سیستم دانش آموزی توصیفی،راهنمایی و دانا|حسابداری مدارس|مدارس و مراکز غیر دولتی و مشارکت ها | آموزش نرم افزارهای مفید | همیار مدیران و معاونان اجرایی مدارزس
احمد یوسفی

کانال تلگرام: yousefi6666@
آی دی تلگرام : ahmadyousefi@
آخرین نگارش ابتدایی 14.9--- (1400/06/23)
آخرین نگارش راهنمایی 12---(1400/06/28)
آخرین نگارش دانا 28.1 --- (1400/06/02)

پیوندها
آخرین نظرات

مدیران و معاونین اجرایی محترم قبل از شروع سال تحصیلی 98-97 در سیستم راهنمایی نکات مهم زیر را به ترتیب با دقت انجام دهید :

نکات مهم  بستن سال  تحصیلی 97-96:

1-       آخرین نگارش موجود (11.15) ( آنلاین با هلپر یا آفلاین از وبلاگ Sanjesh5502.blog.ir) دریافت کنید و بعد از نصب نگارش حتما از تسهیلات اصلاح حروف، بروزآوری فایل مدارس(گزینه اول) و  بروزآوری پایگاه   را اجرا نمایید.

2-      دقت نمایید که همه ی کارنامه های دانش آموزان پایه هفتم ، هشتم و نهم دارای عکس اسکن شده باشند.

3-      در زیر کارنامه ها نام مدیر و مسئول ثبت نمرات(اگر مسئول ثبت نمرات ندارید نام مدیر) درج شود.

4-      در برنامه ی راهنمایی از منوی مدارک تحصیلی گزینه کارنامه تحصیلی سالیانه با ضریب دو را انتخاب کرده و تیک همه ی دانش آموزان را بزنید و یکبار کارنامه ها به نمایش داده شوند سپس از منوی گزارشات گزینه آمار نتایج ارزشیابی سوابق را بزنید و سال 97-96 را انتخاب کنید ، دقت شود در قسمت ناتمام همه ی پایه ها باید صفر باشد.

5-      در برنامه ی راهنمایی از منوی نقل و انتقال اطلاعات، گزینه " ارسال سوابق به سیستم متمرکز" را کلیک نموده  و هنگام مشاهده ی فرم نقل و انتقال اطلاعات بروی سال تحصیلی کلیک کنید تا  خطاها براساس سال مرتب شوند و  اگر خطای مربوط به سال 96 موجود بود حتما آن را برطرف کنید و ارسال بقیه سوابق را نزنید و بعد از اصلاح خطا، از طریق اینترنت سوابق دانش آموزان را به سیستم متمرکز ارسال نمایید.

6-      انسداد و پلمپ دفتر نتایج ارزشیابی تحصیلی سال 97-96 را انجام دهید.

7-      یک پوشه با نام "آخرین ذخیره باز سال 96-97" بسازید، سپس وارد هلپر شوید و  ازقسمت « ذخیره و بازیابی»  گزینه ی  « ذخیره سازی پایگاه داده های سیستم مدرسه الکترونیک»  را بزنید و آخرین ذخیره را بگیرید ودر پوشه مذکور بریزید( یک نسخه از هرذخیره را نزد اداره، مدیر و خودتان نگه دارید .)

مراحل شروع سال تحصیلی 98-97 در سیستم راهنمایی:

1-       در برنامه ی راهنمایی از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه بستن سال تحصیلی جاری سیستم  را بزنید و تاییدکنید.

2-      در برنامه ی راهنمایی از منوی سازماندهی و ثبت نام گزینه عملیات شروع سال تحصیلی را بزنید.

3-      بعد از تکمیل نهایی  و پلمپ دفتر آمار سناد توسط واحد فناوری، نسبت به انتقال اطلاعات از سناد به دانا اقدام کنید.

4-      کلاسبندی و شماره گذاری کلاسها توسط سناد انجام می شودو کلاس بندی مجدد  در راهنمایی نیاز نیست واز تغییر، حذف و اضافه کلاس ها و جابجایی دانش آموزان پرهیز کنید (دفترآمار سناد با دفتر آمار راهنمایی هر کلاس باید مطابقت داشته باشد.)

5-       نام معلم،مدیر و معاون اجرایی و مسئول ثبت نمرات (اگر معاون اجرایی و مسئول ثبت نمرات ندارید نام مدیر) را تعریف کنید.

6-      عکس همه ی دانش آموزان پایه هفتم و دانش آموزان پایه هشتم و نهمی که عکس ندارند را اسکن کرده و دربرنامه راهنمایی بارگزاری کنید.

7-      در هریک از مراحل بالابا هلپر بک آپ|ذخیره بگیرید تا در صورت بروز مشکل مجبور نشوید همه این کارها را دوباره انجام دهید.

http://sanjesh5502.blog.ir/ 

احمد یوسفی

لطفا با ذکر شهر و مقطع تحصیلی خود نظرات را ارسال نمایید  (۲)

۰۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۰:۰۲ عزیزاله اصغری
با عرض سلام و خسته نباشید
سال تحصیلی را اشتباهی بستم دیگه نمی تونم انتخاب واحد کنم چه کار کنم . لطفا راهنمایی کنید .
پاسخ:
سلام آخرین بک آپ که سال تحصیلی باز بود  را بازیابی کنید
با عرض سلام و خسته نباشید.
ببخشید در سیستم متوسطه اول دو سال تحصیلی 90-91 و 97-98 بازه، سال تحصیلی 90-91 به اشتباه باز شده.. الان همه مشخصات و نمرات دانش اموزان در سال 97-98 وارد سیستم شده است اما وقتی میخواهیم ارسال به منطقه انجام بدیم سیستم ارور میده و اطلاعات مربوط به سال 90-91 رو میاره . سیستم به صورت پیش فرض روی 90-91 تنظیم شده. میخاستم ببینم راهی هست بتونم سال 90-91 رو ببندم؟ یا 97-98 رو پیشفرض کنم؟
با تشکر.
پاسخ:
در متوسطه اول امکان باز بودن سال های قبل وجود ندارد
از تسهیلات تغییر سال و دوره جاری را بزنید و 98-97 را انتخاب کنید